• Annonser
The Milkman

vad kommer hända nu ?

Diskutera om e-cigaretter i media och politikens värld. Posta gärna länkar till artiklar, studier eller liknande här.

vad kommer hända nu ?

Inläggav Nerf2k » tor 17 okt 2019, 14:06

https://www.facebook.com/esmokes.se/pos ... 9665142881

nu har nyhetsmorgon gått igång om det här med vejp asså vadfan är det som händer? dom sitter o snackar skit och argumenterar för ett smakförbud för att smaksatt juicer lockar barn att testa, borde det inte isåfall även gälla typ smaksatt sprit och alkoläsk är inte det exakt samma sak? och ingen från vejp industrin får ens en chans att försvara sig. antagligen för att dom hade kunnat motbevisa exakt allt media försöker påvisa.

detta gör mig rädd för det tyder på att nån form av förbud kommer komma inom ett år.

men det jag funderar på är om det kommer drabba oss som gör egen juice lika hårt? för det mesta går ju att använda från matindustrin

vad tror ni ? kommer vett o ranson lyckas vinna? (ha troligt!) eller kommer tobaksindustrin att lyckas döda ut vejpen? och isåfall hur ska vi gå vidare? för att sluta vejpa finns inte på kartan.

sorry blev en liten rant men sånthär gör mig förbannad (och lite rädd) då dom klippte mitt föra kryphål för billig nikotin med råtobak!

så vad tror ni kommer hända med det här ?
Nerf2k
Ny medlem

Re: vad kommer hända nu ?

Inläggav Puffra » tor 17 okt 2019, 21:48

Aromer kan inte förbjudas, basvätska propylenglykol och vegetabiliskglycerin blir svårt att förbjuda det med, kvarstår nicotin... Ja det kan man beskatta men det är hur som ett legalt gift precis som alkohol.

Mitt tipps, minska successivt mängden nicotin, kanske trappa ner med 0,5mg/ml varannan månad till du hittar ditt minimum, för egen del kom jag ner till EN mg/ml och den sissta mg'en sitter nog mest i huvudet, är suget högre någon dag så går det några ml extra, men det är högst troligt att det mest är "nappen" jag är ute efter..

För ÄRLIGT TALAT.... la du inte bort dom analoga för att du innerst inne vill bli nikotinfri?
JAG är glad för vejpen och VILL INTE sluta med den.... fan det är ju min hobby.

Lycka till
Tillsammans går det, och stöd finns här på forumet...

/Puffra
Fimpade min sista cigg 2016-03-01 efter trettio år som tobaksslav
Användarvisningsbild
Puffra
Jedi Vaper
Jedi Vaper

Inläggav Nerf2k » tor 17 okt 2019, 23:04

Puffra skrev:Aromer kan inte förbjudas, basvätska propylenglykol och vegetabiliskglycerin blir svårt att förbjuda det med, kvarstår nicotin... Ja det kan man beskatta men det är hur som ett legalt gift precis som alkohol.

Mitt tipps, minska successivt mängden nicotin, kanske trappa ner med 0,5mg/ml varannan månad till du hittar ditt minimum, för egen del kom jag ner till EN mg/ml och den sissta mg'en sitter nog mest i huvudet, är suget högre någon dag så går det några ml extra, men det är högst troligt att det mest är "nappen" jag är ute efter..

För ÄRLIGT TALAT.... la du inte bort dom analoga för att du innerst inne vill bli nikotinfri?
JAG är glad för vejpen och VILL INTE sluta med den.... fan det är ju min hobby.

Lycka till
Tillsammans går det, och stöd finns här på forumet...

/Puffra

Ska jag vara helt ärlig så är enda anledningen till att jag hittade vejpen att dom satte extrem skatt på Råtobak, och jag var tvungen att hitta ett nytt billigt sätt att få i mig nikotin! Och till min förvåning så var det 10x bättre än den analoga! Godare smaker och lättare att få i sig nikotinet, perfekt!

Men du har helt rätt i att den används mycket som napp så trappa ner iaf en del kan faktiskt vara nåt! Ska nog ta och testa att sänka som du säger, misstänker att jag inte kommer komma så långt men lätt värt ett försök

Skickat från min CLT-L29 via Tapatalk
Nerf2k
Ny medlem

Inläggav HasseT » fre 18 okt 2019, 19:00

Jag hade rökt i 18 år.
Jag visste att det var giftigt i alla dessa år också. Jag gav mig själv ett löfte om att bli nikotinfri inom ytterligare 18år.
För hade jag ändå rökt cigg i 18år så kunde jag väl nyttja vape i 18år om det nu skulle krävas för att bli fri.

Jag har sänkt med 1mg per halvår och det har gått bra. som mest på 14mg och nu på 5mg. Skulle ha sänkt till 4mg nu i höst, men känner att livet är lite mycket just nu, så då väntar jag bara tills i vår med säkningen. Så enkelt är det.

Det är bättre att ta låååång tid och lyckas, än att snabba på och misslyckas!!

Lycka till! :TU
Never argue with an idiot, he will pull you down to his level and then beat you with experience. :-)

Bild
HasseT
Master-vejpare
Master-vejpare

Inläggav Puffra » fre 18 okt 2019, 20:27

HasseT skrev:Jag hade rökt i 18 år.
Jag visste att det var giftigt i alla dessa år också. Jag gav mig själv ett löfte om att bli nikotinfri inom ytterligare 18år.
För hade jag ändå rökt cigg i 18år så kunde jag väl nyttja vape i 18år om det nu skulle krävas för att bli fri.

Jag har sänkt med 1mg per halvår och det har gått bra. som mest på 14mg och nu på 5mg. Skulle ha sänkt till 4mg nu i höst, men känner att livet är lite mycket just nu, så då väntar jag bara tills i vår med säkningen. Så enkelt är det.

+1
Användarvisningsbild
Puffra
Jedi Vaper
Jedi Vaper

Inläggav HasseT » fre 18 okt 2019, 23:24

:OT :SPAM

Varför ser det ut som min Master smiliegubbe har en cigg i mungipan?? :shock: :o :?

:lol:
Never argue with an idiot, he will pull you down to his level and then beat you with experience. :-)

Bild
HasseT
Master-vejpare
Master-vejpare

Inläggav Nerf2k » lör 19 okt 2019, 16:11

HasseT skrev:Jag hade rökt i 18 år.

aah fan det är grymt jobbat! ska nog själv börja sänka nikotinet men mest för att få bort nikotinet . då jag märkte att det var brandröken som ställde till det mesta för mig, mycket av mina magproblem har försvunnit sen jag började med vejpen.

shit det är ändå en bra sänkning från 14 till 5 jävligt bra jobbat!!
Nerf2k
Ny medlem

Inläggav HasseT » sön 20 okt 2019, 20:48

Nerf2k skrev:
aah fan det är grymt jobbat! ska nog själv börja sänka nikotinet men mest för att få bort nikotinet . då jag märkte att det var brandröken som ställde till det mesta för mig, mycket av mina magproblem har försvunnit sen jag började med vejpen.

shit det är ändå en bra sänkning från 14 till 5 jävligt bra jobbat!!

Det är viktigt att tänka på att allt inte handlar om mg nic.
Sänka 1 mg och sedan vapea dubbelt så mycket istället ger ju ingen effekt...
Det handlar ju faktiskt om hur mycket juice du gör av med på 5mg.

10ml med 10mg är ju lika samma som 20ml med 5mg.
Jag kör på DL också... förbrukar typ 100ml på 6-8 dagar.
Tror att efter ett tag när man verkligen har hittat sitt sätt att vapea så är det lättare att sänka ett snäpp.

Och all cred ska gå till dessa individer här på forumet som ställer upp i vått och torrt!!!
Utam dem är vi många som inte hade klarat oss!!

:Thanks

Bild
HasseT
Master-vejpare
Master-vejpare

Inläggav Puffra » mån 21 okt 2019, 11:16

Att dela med sig är att bry sig.. gammalt klick-ordspråk
Användarvisningsbild
Puffra
Jedi Vaper
Jedi Vaper

Inläggav Nerf2k » tis 22 okt 2019, 03:04

HasseT skrev:

Det är viktigt att tänka på att allt inte handlar om mg nic.
Sänka 1 mg och sedan vapea dubbelt så mycket istället ger ju ingen effekt...
Det handlar ju faktiskt om hur mycket juice du gör av med på 5mg.

10ml med 10mg är ju lika samma som 20ml med 5mg.
Jag kör på DL också... förbrukar typ 100ml på 6-8 dagar.
Tror att efter ett tag när man verkligen har hittat sitt sätt att vapea så är det lättare att sänka ett snäpp.

Och all cred ska gå till dessa individer här på forumet som ställer upp i vått och torrt!!!
Utam dem är vi många som inte hade klarat oss!!

:Thanks

det har du rätt i, helt onödigt att sänka och röka mer, drar bara extra juice.
gick genom 10-25ml/dag innan med DL men nu när jag har gått över nästan helt till Siren 2 och nu går jag genom 5-15ml/dag

ohja all credd till dessa sköna individer här på forumet !!!
Nerf2k
Ny medlem

Återgå till E-cigaretter i media och politikens värld