Dicodes Mods

Har samlar vi info och frågor kring Temp Control mods och material i TC spolar tex NI200, Ti och SS

Dicodes Mods

Inläggav ecksbocks » lör 15 feb 2020, 19:14

Hej!

Ville bara tipsa den som söker single-battery-mod med superbra TC om denna firma. https://www.dicodes-mods.com

Alla mods jag har sedan tidigare känns verkligen som plastiga leksaker i jämförelse. Dessutom har jag länge sökt en bra liten mod med DNA75c men inte hittat nåt som passar.

Jag gillar TC när det är bra och det får man verkligen Dicodes moddar. Dom är ett större elektronikföretag i Tyskland som egentligen gör elektronik till annat men har en liten avdelning som utvecklar Dicodes-chip. Jag tror att man kan köpa själva chippen för eget bygge också. Jag skulle säga att den nog är lite vassare än DNA250c som jag inte tycker ger lite smooth vape som denna. Tycker faktiskt att TC på denna mod känns som powermode på en vanlig mod, dvs inget pulserande, bara helt jämt. Den klarar tex fused claptons 316L alldeles galant, men ska tydligen vara ännu bättre med Dicodes egna tråd NiFi30. Jag har inte prövat Yihi chippen, men de som har Dicodes verkar otroligt nöjda. Gillar att det är så enkelt att ställa in TC. Man ser bara till att spolen har rumstemp och kör en initieringsprocess som tar en en sekund, sen funkar lika bra eller bättre än vad jag upplever Evolvs Replay. Det är fantastiskt tydligt när TC:n kickar in när juicen är slut i RTA:n och när jag tittat bomullen vid byte så har den faktiskt samma färg som svansarna som är utanför spolen. Något iaf jag inte upplevt på nån av mina DNA moddar, där det alltid är rätt mörkt, även om jag iof inte känns nåt bränd smak. Jag har även på mina DNA moddar velat byta till power mode för en mer stadig signal, något jag inte känner att jag behöver göra på denna.

Önskar att jag slagit till tidigare på en Dicodes, dom kostar ju lite mer, men fortfarande mycket billigare än alla dessa halvdana moddar jag samlat på mig och som nu samlar damm. När man håller i modden förstår man varför den kostar lite mer, riktigt fin känsla med otroligt skön ergonomi. Bara att byta batteri är en ren njutning då gängorna är så troligt lena och fina, mer likt tyska Leica snarare än nåt annat jag testat på vejpmarknaden.

Deras mods är dock inte för den som vill ladda med USB och gillar att tweaka inställningar i tex Evolv, då den saknar kontakt helt och hållet. Kanske inte lika värdefull för den som bara köra power mode. Vill man köra större en 24 mm attys så bör man kolla på deras största modell, som jag tror klarar 25mm utan att den hänger över.

Jag skaffade den som heter Dani Box Mini som är gjord för 18650 batterier och tänker skaffa en till fast 21700-versionen som är en aning större. Lite osäker, men jag tror inte man kan ändra TCR, men det är inget jag har känt att jag vill göra på denna mod, nåt som jag alltid fått göra på samtliga mina mods.

Kanske inte var några nyheter för er, men gjorde en sökning och fick inte upp nåt, så jag tänkte att jag vill dela med mig.

:Thanks
Användarvisningsbild
ecksbocks
Puffar lite mer
Puffar lite mer

Re: Dicodes Mods

Inläggav Swedish vaper » mån 17 feb 2020, 16:46

Tack för din beskrivning av en mod jag måste kika närmare på.
[Klicka här för att visa originalbilden]
Bild
Här för att lära mig mer och för att hjälpa andra.
Skicka gärna PM om du tror jag kan hjälpa dig.

http://www.swedishvaper.se
Användarvisningsbild
Swedish vaper
Jedi Vaper
Jedi Vaper

Inläggav ecksbocks » tis 25 feb 2020, 16:43

Swedish vaper skrev:Tack för din beskrivning av en mod jag måste kika närmare på.

Ja det är en riktig höjdare vill jag påstå. Såg för övrigt att det visst går att justera TCR.

Jag har lite svårt att se att jag kör på nåt annat än Dicodes i framtiden, kan inte hitta ett endaste fel med den. Kör iof en Eleaf istick Pico nu när jag åker slalom pga storleken.

En jämförelsebild
Bilagor
image0.jpeg
Användarvisningsbild
ecksbocks
Puffar lite mer
Puffar lite mer

Inläggav Proudfoot » tis 25 feb 2020, 20:22

Storleken har ju ingen betydelse säger dom... :D
Jätte gotta att du har hittat rätt, själv är jag väldigt svag för Lost Vape och deras Evolv DNA chipp men troligen för att jag är data Nörd :D
Användarvisningsbild
Proudfoot
Pro-vejpare
Pro-vejpare

Inläggav ecksbocks » ons 26 feb 2020, 20:35

Proudfoot skrev:Storleken har ju ingen betydelse säger dom... :D
Jätte gotta att du har hittat rätt, själv är jag väldigt svag för Lost Vape och deras Evolv DNA chipp men troligen för att jag är data Nörd :D

Jag älskar också Evolv, iaf DNA 250C.
Användarvisningsbild
ecksbocks
Puffar lite mer
Puffar lite mer

Återgå till TC, Temp Control