• Advertisement
The Milkman

Concept Liquids Limited NET

Här kan du skriva dina och läsa andras recensioner av E-juice.

Moderator: Recension Moderator

Concept Liquids Limited NET

Inläggav Proudfoot » sön 12 maj 2019, 21:15

Dom flesta i Göteborgs området som känner mig vet att jag älskar NET. Det finns en del juicer som jag kan tycka är gott att vejpa så som Frappe efter en god middag men helst tar jag en god cigarr NET.

Vetskapen av om detta blev jag igår presenterad, av en man som heter Adam som representerar Concept Liquids Limited (http://www.conceptliquids.com). dom provade en del av mina NET juicer så som Burley och vårat samtal sedan blev långt och trevligt.

Hans företag jobbar bara med NET juicer. Vi pratade mycket om filtrering för han tyckte att mina var väldigt rena för att vara gjorda i hemma miljö. Mina juicer kleggar igen bomullen efter 15 ml. men deras håller mycket längre innan det sker. Så i testen kommer vanliga tankar samt RDA och RTA användas för att se om Längre utan att bomullen kleggar.

Deras filtrering är på partikel nivå så dom kan rena NET Juicen så den är klinisk ren. Ni kan själva läsa på deras hemsida hur dom gör.
Han berättar också hur länge dom har fått jobba med sina leverantörer av tobaksblad för att få till sig en jämn kvalité som gör att dom kan hålla själva en jämn kvalité på sina juicer. Det är trots allt ingen liten kvantitet av tobaksblad som dom beställer varje gång.

Deras shortfill håller TPD kraven och hälsovårdsnämnden. Eftersom dom även kan filtrera bort cancerogena partiklar.

Han tyckte att jag skulle testa deras produkter och se jag tycker, om den håller måttet. Därav denna test.
Denna test är av längre och flera inlägg av deras produkter.

ConceptLiquidsLimited.gif
Net Juicer från ConceptLiquid
ConceptLiquidsLimited.gif (71.87 KiB) Visad 497 gånger

Deras produkt serie består av Shortfills och passar bäst till tankar med färdiga coil, men går också till RDA´s.
Sedan har dom EL Toro serien med kraftfullare smaker som passar bättre i RDA eller RTA.
Döm av min förvåning att dom även har baser där man själv kan tillsätta dom smaker man vill ha så som Vanilj eller det man tycker om. Mmm dessa kommer verkligen att testats både rent i RDA och med smaker.

Observera att EL Toro serien i 10 ml flaskor innehåller nikotin. Står det exempel står det EL Toro Eden 05 på flaskan (som dessutom är perfekt för dripping då det är lättare att styra och hålla den) är det 5 mg nikotin.

Test_01.gif
Revenger X NRG tank
Test_01.gif (74.69 KiB) Visad 497 gånger

Först ut i testen var min Revenger X med NRG Tank och en Concept Liquidq scortfill Virginia Fire Cured med 6 mg nic shott av samma fabrikat.
Min enda kommentar var oj hade denna NET juicen funnits när jag börja vejpa så oj då dam hade många tester på juicer i mitt mörka rumm aldrig varit där. Torrheten med den försiktiga sötman och rökigheten från en vit Prince finns där.. Väldigt enkel lätt att tycka om. Helt enkelt en väldigt bra NET. Nu är bara se hur länge coilen 0,15 ohm håller. Långtids test svar kommer.

test_02.gif
Först ut i testen är dessa
test_02.gif (76.2 KiB) Visad 497 gånger

Dessa moddar tankar och RTDA med juicer är klara för tester mer om dom nästa hel. Så fortsättning följer nästa helg mina vänner
Användarvisningsbild
Proudfoot
Vejping for the world
Vejping for the world

Re: Concept Liquids Limited NET

Inläggav Swedish vaper » mån 13 maj 2019, 09:09

Skall bli spännande att följa denna tråd.
Tack!!
[Klicka här för att visa originalbilden]
Bild
Här för att lära mig mer och för att hjälpa andra.
Skicka gärna PM om du tror jag kan hjälpa dig.

http://www.swedishvaper.se
Användarvisningsbild
Swedish vaper
Jedi Vaper
Jedi Vaper

Inläggav Puffra » mån 13 maj 2019, 11:25

+1

Vilken grej det blev när vi lurade i dej i NET träsket

:lol: :lol: :lol:
Fimpade min sista cigg 2016-03-01 efter trettio år som tobaksslav
Användarvisningsbild
Puffra
Jedi Vaper
Jedi Vaper

Inläggav Proudfoot » fre 17 maj 2019, 12:36

Vad skall jag säga om Virginia Fire Curred från ConceptLiquids limited.
Ett ord Wow.

Test_03.gif
Virginia Fire Cured
Test_03.gif (75.68 KiB) Visad 460 gånger

En lätt tobaks smak där den rökta smaken kommer fram. Smaken påminner mycket om Marlboro Light eller Prince Vit.
Concept Liquids Juicer ligger har PG50/VG50 så är det med alla deras juicer även EL Toro.
Jag blandade tv nickshots på 18 mg med vg, för att höja vg halten lite. Virginia Fire Curred juicen förlorade ingen smak på detta.
Concept Liquids har en enastående filtrerings teknik (dock hemlig) min coil i Vaporesso NRG har inte blivit brända eller smakar illa efter 7 dagar och 8 timmars puffande. Syns knappt på coilen att den är använd så mycket. 0,15ohm och 60watt. Mycket tack vare att deras filtrerings teknik tar bort alla partiklar från NET juicen.
Test_04.gif
Se på renheten på coilen en vecka puff
Test_04.gif (84.93 KiB) Visad 460 gånger

En tobaksmak med NET. Om den NET Juicen funnits på marknaden när jag började med e-cigaretter så hade valet att även sluta snusa varit väldigt lätt.
Började med NET då den rena torra smaken i NET utan för mycket sötma är det jag hade hos Cigaretter. Alla vanliga e-juicer finns det oftast en stor sötma och torrheten.

Tack Concept Liquids
Test_05.gif
Nästa Fredag
Test_05.gif (81.73 KiB) Visad 460 gånger

Nästa vecka kommer jag testa Concept Liquids Shade Tobacco efter som renheten är så bra komer även min POD få med verka :) och med den valigaste subohm som finns Smoke Baby Beast
Användarvisningsbild
Proudfoot
Vejping for the world
Vejping for the world

Inläggav Proudfoot » lör 25 maj 2019, 19:57

Shade Tobacco från Concept Liquids. Vad skall man säga? För att säga om deras N.E.T. juicer så bör jag sätt någon form av rangordning. För jag kan ju bara pata för mig själ som har varit en långvarig stor rökare med cigarretter, cigarrer och cigariller. Röd Prince, Greve Hamilton, Maduro cigarrer och så som Ritmeester Livarde när man ville ha något mildare.

Så därför väljer jag att sätt Virginia Fire Cured till 10 av 10 stjärnor. Efter som den gav mig en WOW känsla att kunna köpa en sådan enkel och ren N.E.T. som alla kan tycka om. Att jag började med den var rena slumpen. Önskar att den hade funnits tidigare.

Men nu till veckans test Shade Tobacco. Jag bestämde mig nu att göra denna test fullt ut skippa att använda mina egna N.E.T. juicer och bara använda mig av Concept Liquids. Jag är en DL människa så det självklara valet är för att tåla mitt arbete som är efter vägarna med 25,25 meter och 64 ton.
Test_10.gif
Arbets Mod
Test_10.gif (66.43 KiB) Visad 430 gånger

Geek Vape Aegis med en Baby Beast, coilen är på 0,6 ohm (34,6watt). Den användes hela tiden i arbetet och när jag var ute med hundarna.
Lost Vape Coral med Siren 2 4ml är på 1 ohm (14 watt tight DL) till och från affären och lite övrigt.
Sedan Lost Vape Orion som är en POD på 0,5 ohm och inställd på max. (14 watt riktigt tight DL) Denna använder jag mest inne eller när jag har möten med min företagsledning.
Test_09.gif
Setup
Test_09.gif (74.87 KiB) Visad 430 gånger

Vad har jag då att säga om Shade Tobacco från Concept Liquids.
Smaken är som kännetecknar en N.E.T. juice torr i grunden med en liten söt efter mak av piptobak så som Greve Hamilton. Jag är ärlig när jag säger att det tog ett par dagar innan jag verkligen tyckte om den. Vi som har varit rökare länge vet att det tar ett tag innan man har valt sin tobak. Men den är mycket god.
Därför att den var lite svårare att vänja sig med men ändå mycket god så blir det 8 av 10 stjärnor.
Det som verkligen förvånar mig är hur denna N.E.T från Concept Liquids fungerar så bra med coil till Baby Beast.

I näst vecka skall Concept Liquids EL TORO Cigarillos 5 mg i 10 ml flaskor testas med denna upp sättning.

Test08.gif
EL TORO Cigarillos
Test08.gif (74.45 KiB) Visad 430 gånger
Användarvisningsbild
Proudfoot
Vejping for the world
Vejping for the world

Inläggav Proudfoot » sön 26 maj 2019, 19:35

OBS jag ge Er lite information om Tobaks bladen i Concept Liquids Shortfill.
I min iver skriva om juicen glömde det som är viktigt för NET puffare vad är det för tobaksblad? Och för nya inom NET. För dessa shortfills går att använda till vanliga SubOhms tankar och POD´s

Virginia Fire Cured

NET eLiquid härrör från den klassiska Virginia sorten, dom Tobaksbladen är från Georga USA och har rök härdads.
Bladen har hängdes i lagård nära små eldar med låg temperatur och låg intensitetrökning för någonstans mellan 10 dagar till 6 veckor.
Detta ger en låg sockersmak och en obetydlig rökig effekt.

Shade Tobacco
NET eLiquid härrör från den Canada Shade tobaks sort odlas på ett speciellt sätt. Denna typ av tobak odlas under tält, så solljuset är mjukt och diffus, luften är fuktig, och temperaturen är varmare än utanför. Detta gör juicen mer skarp, smidig och med medium smak.
Användarvisningsbild
Proudfoot
Vejping for the world
Vejping for the world

Inläggav Swedish vaper » sön 26 maj 2019, 19:49

DIY NET ger som bieffekt en ökad kunskap.
[Klicka här för att visa originalbilden]
Bild
Här för att lära mig mer och för att hjälpa andra.
Skicka gärna PM om du tror jag kan hjälpa dig.

http://www.swedishvaper.se
Användarvisningsbild
Swedish vaper
Jedi Vaper
Jedi Vaper

Inläggav Proudfoot » sön 02 jun 2019, 18:28

Concept Liquids är ett företag som säljer sin NET juice till grossister och återförsäljare.
Deras NET Juicer som jag har under den här korta tiden lärt mig att älska finns inte att köpa i Sverige ännu. Det är mig en stor ära att få prova deras NET juicer innan dom har kommit ut på den Skandinaviska marknaden.

Så undra vilken som blir först ut? Jag meddelar när jag vet.

EL Toro finns att köpa på den här adressen https://houseofliquid.com/ där finner man alla cigarr smaker.
Deras Shortfills som jag önskade fanns när jag började att vejpa finns på https://www.redvape.com/tobacco och dom är också under andra namn så som Herrera i Spanien på denna länken https://masquevapor.com/gb/1285-herrera-e-liquids pg 30 / VG 70 är om man använder två NIC Shotts med VG.

Concept Liquids Blev stora på sina baser PG samt VG och NIC Shotts , deras NIC shotts säljs redan i Sverige så som Light Your Fire.
Man har hållit på att utveckla sina NET juicer sedan 2011 hela tiden förfinat sin renings teknik utan att fördärva smaken av tobaks bladen.

Deras NET Shortfills innehåller ingen nikotin eller andra partiklar, som kan vara cancerogena eller förstöra Coilen i en Subohm tank.
I den första testen jag gorde med Virginia Fire Curred NET Shortfills så håller coilen annu efter 30 ml, undra hur länge.

Jag har nästen lagt undan mina egna NET för denna testen…
Men vad slår (undrar jag) en Cohiba Maduro cigarr?
Användarvisningsbild
Proudfoot
Vejping for the world
Vejping for the world

Inläggav Proudfoot » sön 02 jun 2019, 19:18

Cigarillos 5
5 står för nikotinhalten och finns 0, 5, 10, 15 och 19 dessa verkar vara mer gjorda för MTL och POD´s men fungerar lika bra in i en dual RBA eller en singel RDA till en squonker.

Så här beskrivs Cigarillos 5
Enastående kubanska tobak berömd runt om i världen som milstolpen av alla tobaks vätskor. Torr och rå autentisk tobaks upplevelse gjord med riktiga kubanska tobaksblad av utsökt kvalitet.

I denna testen har jag använt allt detta.
Mina vejpa saker denna gång är en
Lost Vape Halycon med en Psyclone Citadell 0,4 ohm
Lost Vape Epetite med en Siren 2 4ml 0,49 ohm
Lost Vape Paranomal 250C med en Dotmod Pettri v2 0,41 ohm

Test08.gif
Utrustning
Test08.gif (74.45 KiB) Visad 359 gånger

Det går inte komma ifrån att Psyclone Citadell leverade mest smak både Dotmod och Siren kom god tvåa.

Hur tycker jag?
Tänk Er Ritmeester Livarde och Cortez Original i en blandning, fyllig smak av torr tobak, med än väldigt svag vanilj och sötma. En perfekt cigarill när man är ute och skall bara koppla av med hunden.
För som gillar en cigarill i mellan åt som komplement kan jag varmt rekommendera denna.

I min nästa test är det Shortfill Mapacho som gäller och då endast med Subohm.
Användarvisningsbild
Proudfoot
Vejping for the world
Vejping for the world

Inläggav Proudfoot » ons 05 jun 2019, 15:00

Mapacho NET

NET eLiquid härrör från Mapacho tobaks plantan som odlas främst i Peru. Den Mapacho är en avkomma till Nicotiana Rustica tobakssort, och växer naturligt i den Peruanska djungeln. Det är mycket potent tobak (ofta 10 gånger starkare än kommersiella odlade varianten) så en liten del av råtobak har gått en lång väg.

Cigaretter med denna tobakssmak använd mycket i Latin Amerika så högt upp som till Bolivia. Den har en mörk fyllig smak som vill gärna rulla runt i munnen, en tobak som för mig väcker minnen från Bolivia och kan Varmt rekommenderas. den får 7 av 10 stjärnor.

Test_11.gif
Mapacho Testen
Test_11.gif (76.35 KiB) Visad 329 gånger

Testen användes en Lost Vape Paranomal DNA 250C och en Smoke Baby Best TPD på 0,4 ohm och 40 watt.
sedan i arbetet blev det Geek Vape Aegis med en Vaporesso NRG med en coil på 0,18 ohm.

Som vanlig håller coilen för att användas i dessa tester och är faktiskt nu tycker jag till att rekommendera.
Användarvisningsbild
Proudfoot
Vejping for the world
Vejping for the world

Nästa

Återgå till Recensioner av E-juice