• Annonser
The Milkman

Vejp livets faser

Här diskuterar vi allt mellan himmel och jord.

Vejp livets faser

Inläggav Elessar » sön 12 jan 2014, 13:52

I begynnelsen upptäcker man de cigarettliknande e-ciggen, och bestämmer sig för att ge dem en chans.
Men inser snart att de inte är ett fullgott alternativ till cigaretter.
Här kan en del stanna, och ge upp detta med e-cigg.

Annars går man vidare till nästa fas, med påfyllbara tanks och lite kraftigare batterier.
Nu inser de flesta att e-cigg är ett fullgott alternativ till cigaretter. Bara man hittat e-juice man gillar.
Här kan många stanna, nöjda med livets rökfria utveckling.

Men om nyfikenheten tar över går man vidare till upptäckarfasen. Jagar ständigt ny e-juice och utrustning. Tills antingen pengarna tagit slut, eller man hittat något som rimligen inte kan övertrumfas av något annat.

Från denna sista fas går man inte vidare.
Antingen försvarar man sitt slutgiltiga val med näbbar o klor, eller så backar man tillbaka till upptäckarfasen vid intressanta nyheter. Om man orkar och har råd.

PS. Själv är jag i upptäckarfasen och gissar bara hur det kommer att sluta.
Användarvisningsbild
Elessar
Pro-vejpare
Pro-vejpare

Re: Vejp livets faser

Inläggav Mrdeltoid » sön 12 jan 2014, 15:43

Jag är glad att det nuförtiden går att köpa billiga kloner. Jag lever efter en mycket tight budget och jag stannade länge kvar på Ego och clearomizer-stadiet på grund av detta. För bara ett och ett halvt år sedan så fanns inte kloner, i alla fall inte välbyggda och prisvärda kloner av populära tanks och mods, och det var dyrt att ta det där steget från Ego till stor batterimod.
Mrdeltoid
Puffar lite mer
Puffar lite mer

Inläggav Mrdeltoid » sön 12 jan 2014, 20:45

K-man skrev:
Jag använder den budget jag tidigare brände upp. Tur att man brände ordentligt :)

Är nog i stadie tre, dvs jag testar och testar, men varje gång man får något nytt, undrar man var som kan vara bättre. Har gått ned kraftigt i nikotinhalt de senaste, så nu skulle jag nog kunna lägga av om jag ville, men detta är numera inte bara ett substitut. Det är även en hobby, om det fortsätter i den här taken, också en livsstil :)

Samma här, men för tillfället så är jag så jävla nöjd med min KFL+ och chemesis att jag har slutat använda allt annat. Nu måste jag bara fixa en trasig skruv på KFL 3.1ES klonen så har min EA en tank den också. :)
Jag har under hösten lyckats sänka från 24mg till 6mg men precis som du så har jag inga tankar på att sluta.
Mrdeltoid
Puffar lite mer
Puffar lite mer

Inläggav Mrdeltoid » sön 12 jan 2014, 21:40

Gasol skrev:
Chemesis?

En Nemesis tillverkad i Kina. ;)
Mrdeltoid
Puffar lite mer
Puffar lite mer

Inläggav Ångmaskinen » mån 13 jan 2014, 11:14

Just nu känns det som jag hittat den utrustning som funkar bra för mig. Har skaffat lite mekaniska moddar och andra RBAs men återgår ständigt tillbaka till RSST och Vamo.

Tycker att vi som hållit på ett tag och gjort alla misstagen nästan har en plikt att hjälpa nybörjare att välja bort dessa hemska cig-a-likes så att de kan skippa hela första fasen och förhoppningsvis hålla sig till att vejpa med bra grejor så de undviker att gå tillbaka till den hemska tobaken.
Vamo V5/Chi You + Genesis RSST
Vision Spinner 1300mah + Protank Mini
Användarvisningsbild
Ångmaskinen
Ånglok
Ånglok

Inläggav Elessar » mån 13 jan 2014, 19:26

Absolut.
Alla vi pratar med, här eller någon annanstans, ska få veta att det är bättre att hoppa över fasen med cig-a-likes.

Dessa har väl bara ett existensberättigande. För folk som aldrig läser forum eller kommer i kontakt med vejpare på annat sätt, kan de vara det som får över dem till vejpandets rike.
Användarvisningsbild
Elessar
Pro-vejpare
Pro-vejpare

Inläggav Klickmans » fre 21 sep 2018, 14:07

Hittade denna idag när jag sitter och väntar i bilen, känner igen mig och tänkte lyfta tråden så fler kan berätta om sin vejpresa. Skriver från min LG Vine Smart nu, som den mycket närsynta bofinken Knut.

Får skriva mer när jag är hemma igen. :ugeek:
Magic GTA: ➤ DIGIFLAVOR SIREN II (MTL) ORION+ DNA 0,5Ω ♫Peppermint Polka
Backup❤ NAUTILUS/BB/BVC 0.7Ω-1.8Ω Köpa en låda Vejpmojänger för 800kr? DIY-(0)mg
Någon listade ut att jag var en BOT och inte en människa, så jag pausades vid 6000 inlägg.

Bild
▶PM◀ klickmansΩgmail.com Rökbefriad 2015 Cred2➤vapeforum.se
Användarvisningsbild
Klickmans
One of The Chosen Ones
One of The Chosen Ones

Inläggav CoffeeZilla » mån 21 jan 2019, 04:27

Min resa so far:

2014: Testade sån "cig-alike" vejppinne för några år sedan. Var kul men funkade inte

2017: Köpte en till sån cig-alike MTL-pinne. Dagen efter köpte jag en riktig mod med tank. Slutade röka på 2 dagar.

Sen gick det från Tank till RTA till RDA, mer watt, mindre nikotin, och DIY mixing inom ett par veckors tid.
Först när jag började mixa juice själv började jag hitta riktigt bra ADV-alternativ för mig (det här var nästan svårast).

2018: Gick igenom helvetes stress som ledde till mental ohälsa (jobb-relaterat) så började tjuvröka cigg trots att jag hatade röken.
Höll på nån vecka och lyckades fimpa igen. Det hjälpte att försöka vejpa så mycket som möjligt så jag aldrig behövde det där instant kicken som cigg ger.

Nyår 2018/2019: Samma sak igen. Återfall efter en stressig tid. Inser nu att det är viktigt att man är snällare mot sig själv, försöka leva hälsosammare, och det hjälper att åter engagera sig mer i vapingen ett tag, testa lite nya recept, bli inspirerad av andra vapare, tills man kommer in i det igen.

När jag stått där i kiosken och köpt cigg så har jag blivit så jävla arg på att ändå är relativt billigt och lättillgängligt att förstöra sig själv. Det borde stå vejpar på kioskens hyllor istället. Blir mer och mer övertygad om att tobak bör totalförbjudas. Fasa ut skiten nu, den är inte bra för någonting.
Användarvisningsbild
CoffeeZilla
Ny medlem

Återgå till Övrigt